Tallinna Orienteerumisneljapäevakute juhend 2022

Orienteerumisneljapäevak on tööpäevaõhtune orienteerumisüritus, kuhu on oodatud kõik liikumisharrastusest lugupidajad. Neljapäevakul on orienteerumisrajad nii noortele kui vanadele, oskajaile ja alustajaile. Osalemiseks on vaja:

  1. Rõõmus pealehakkamine.
  2. EOL-kood. Igal päevakulisel on oma unikaalne kood, mille abil peetakse arvestust. Kui Sul veel ei ole EOL-koodi, siis saad selle tellida Eesti Oienteerumisliidu kodulehelt  või korraldajalt Neljapäevaku müügilauas. EOL-kood kehtib kõigil Eesti Orienteermisliidu kalenderplaani üritustel.
  3. SI-kaart. Neljapäevaku ajavõtt ja kontrollpunktide läbimise kontroll on elektrooniline. Igal osalejal peab selleks olema SI-kaart. SI-kaardi saad rentida korraldajalt või osta päevakult Skvaier OÜ müügipunktist.
  4. Natukene varustust:
    • Kompass – kaardi õigetpidi ees hoidmiseks
    • Metsa sobivad rõivad – sportlik riietus ja jalanõud, millede poriseks saamisest kahju ei ole.

ALGUS ja LÕPP:  Stardi avatud olemise aeg on toodud iga päevaku teabe juures. Neljapäevaku Finiš suletakse tund aega peale stardi sulgemist.

ASUKOHT: Päevakute asukohad leiad kodulehe www.ton.ee avalehelt. Kõik päevakud on OK TON, RMK Eestimaa Orienteerumispäevakute ja EOL Kalenderplaanis. Iga päevaku kohta vormistatakse ka TON Facebooki lehe Üritus

ERIBUSS: Päevakutele, kuhu puudub ligipääs ühistranspordiga, saab kohale Norma eribussiga. Neil neljapäevakuil on kalenderplaanis vastav märge. Eribussi esiklaasil on Norma logo. Bussi väljumise aeg ja koht on kirjas iga päevaku teabe juures. Eribuss on tasuta.

OSALUSTASUD: 

  • Noored (sündinud 2004 ja hiljem) - TASUTA, SI-rent - TASUTA
  • Täiskasvanud (sündinud 1963-2003) - 7€, SI-rent 1€
  • Seeniorid (sündinud 1962 ja varem) - 4€, SI-rent - TASUTA
  • Tudengid üliõpilaspileti ette näitamisel - 4€, SI-rent 1€
  • 1942 ja varem sündinud - TASUTA, SI-rent - TASUTA
  • kehtivad 2019 ja hiljem ostetud talongid

Tasuda saab nii sularahas kui kaardiga.

Pileti võib ette osta Stebby keskkonnas. Siis saab otse starti minna.

NELJAPÄEVAKUL OSALEDES TOIMI NII:

  • Vaata TON kodulehelt neljapäevaku asukoht.
  • Saabudes pargi auto järgides parkija juhiseid.
  • Tasu osaluse eest, vajadusel rendi SI-kaart.
  • Tutvu radade pikkustega ja võistlusteabega. Vali omale sobiv rada.
  • Nulli SI-kaart.
    • Käivita SI-Air kaart
  • Tee SI-kaardiga stardimärge.
  • Võta oma klassitähisega ämbrist kaart
  • Läbi rada järjenumbrite järjekorras
  • Tee igas kontrollpunktis SI-kaardiga märge.
  • Ära läbi hoove ja kaardil punase viirutusega märgitud keelualasid!!!
  • Finišeerides tee märge finišijaamas.
  • Esita SI-kaart finišitelgis ja ütle oma EOL-kood ning osalusklass.
  • Vaata saadud tulemussedelilt või ton.ee/live/ lehelt oma aega ja vaheaegu ning ole enese üle uhke.
  • Ära jäta parklasse ühtegi kommipaberit, joogipudelit ega muud seesugust.
  • Hilisõhtul vaata TON’i kodulehelt tulemusi, võrdle end teistega ja soovi korral joonista oma teekond.

AUS MÄNG. Orienteerumine on ausate inimeste harrastus. Päevakul ei ole kohta valemängijail!

  • Keelatud on samal päevakul startida koondarvestusse minevas osalusklassis mitu korda!
  • Keelatud on minna maastikule enne koondarvestusse minevas osalusklassis stardimärke tegemist!
  • Keelatud on koondarvestusse minevas osalusklassis läbida rada ratta, suuskade, hobuse või muu transpordivahendiga!l 
  • Sohitegija tulemus tühistatakse ja ta ei saa osalust ka usinusarvetuses.

OSALUSKLASSID: Päevakul on 43 osalusklassi, millede hulgast saab igaüks valida endale sobiva. Oma klassis tulemust mitte saanud (kõiki nõutud kontrollpunkte mitte läbinu), kuid finiši läbinud osaleja saab tulemuse valikorienteerumise klassis OMARADA.

Osalusklass 

Sünniaasta      

Raja pikkus(km)

Raja iseloomustus, keerukus.

Tüdrukud ja naised

N8NR

2014 ja hiljem

1,5..2

Nöörirada. Kontrollpunktid asuvad nööril.

N10TR

2012 ja hiljem

1,5..2

Tugirada. Kontrollpunktid asuvad nööri lähedal.

N12

2010 ja hiljem

2..3

Väga lihtne. Kontrollpunktid asuvad joonobjektidel või nende vahetus läheduses.

N14

2008 ja hiljem

2..3

Lihtne

N16

2006 ja hiljem

3..4

Keskmine

N18

2004 ja hiljem

3,5..4,5

Keskmine

N21A

Piiranguta

5,5..6,5

Tehniline

N21B

Piiranguta

4,5..5,5

Keskmine

NLihtne

Piiranguta

3,5..4,5

Lihtne

N35

1987 ja varem

5..6

Keskmine

N40

1982 ja varem

4,5..5,5

Keskmine

N45

1977 ja varem

4,5..5,5

Keskmine

N50

1972 ja varem

4..5

Keskmine

N55

1967 ja varem

4..5

Keskmine

N60

1962 ja varem

3,5..4,5

Keskmine

N65

1957 ja varem

3,5..4,5

Keskmine

N70

1952 ja varem

2,5..3,5

Keskmine

N75 1947 ja varem 2..2,5 Keskmine, mikroreljeefi, oksarisu ja järske tõuse-langusi vältiv.
N80 1942 ja varem 2..2,5 Keskmine, mikroreljeefi, oksarisu ja järske tõuse-langusi vältiv.
N85 1937 ja varem 2..2,5 Keskmine, mikroreljeefi, oksarisu ja järske tõuse-langusi vältiv.
       

Mehed ja poisid

M8NR

2014 ja hiljem

1,5..2

Nöörirada

M10TR

2012 ja hiljem

1.5..2

Tugirada

M12

2010 ja hiljem

2..3

Väga lihtne. Kontrollpunktid asuvad joonobjektidel või nende vahetus läheduses.

M14

2008 ja hiljem

3..4

Lihtne

M16

2006 ja hiljem

4..5

Keskmine

M18

2004 ja hiljem

4,5..5,5

Keskmine

M21A

Piiranguta

8..9,5

Tehniline

M21AL

Piiranguta

5,5..6,5

Tehniline, lühem

M21B

Piiranguta

6,5..7,5

Keskmine

M21BL Piiranguta 3,5..4,5 Keskmine, kehakaalu arvestav

MLihtne

Piiranguta

4..5

Lihtne

M35

1987 ja varem

8..9,5 

Keskmine

M40

1982 ja varem

6,5..7,5

Keskmine

M45

1977 ja varem

6..7

Keskmine

M50

1972 ja varem

6..7

Keskmine

M55

1967 ja varem

5..6

Keskmine

M60

1962 ja varem

5..6

Keskmine

M65

1957 ja varem

4..5

Keskmine

M70

1952 ja varem

3,5..4,5

Keskmine

M75 1947 ja varem 2,5..3,5 Keskmine, mikroreljeefi, oksarisu ja järske tõuse-langusi vältiv.
M80 1942 ja varem 2..2,5 Keskmine, mikroreljeefi, oksarisu ja järske tõuse-langusi vältiv.
M85 1937 ja varem 2..2,5 Keskmine, mikroreljeefi, oksarisu ja järske tõuse-langusi vältiv.
M90 1932 ja varem 2..2.5 Keskmine, mikroreljeefi, oksarisu ja järske tõuse-langusi vältiv.

NÖÖRI- JA TUGIRAJAD: Kõige noorematele, 2014 ja hiljem sündinuile on päevakul nöörirada (N8NR ja M8NR) ning 2012 ja hiljem sündinuile tugirada (N10TR ja M10TR). 

Lapsevanemad, palun jälgige, et Teie 2012 või 2013 sündinud järelkasv osaleks tugirajal, mitte nöörirajal. Lapse tulemuse hilisem tühistamine vales klassis osalemise tõttu on halb!!! 

Nööri- või tugiraja läbimine koos lapsevanemaga kõrge koha saavutamise eesmärgil on nõme!

Nöörirajal on maastikul nöör, mis on ka kaardil märgitud. Kõik kontrollpunktid asuvad nööril. Nöör ei lähe kontrollpunktist kontrollpunkti kõige optimaalsemat liikumisteed pidi. Osaleja võib läbida kontrollpunktid nii mööda nööri liikudes kui ka „lõigates“.

Tugirajal on maastikul nöör, mis on ka kaardil märgitud. Osa kontrollpunkte asuvad nööril või sellest pisut eemal, kuid mitte kaugel.

Nii nööri- kui tugirajal tuleb kontrollpunktid läbida järjenumbrite järjekorras. 

Nööri- ja tugiraja start ja finiš asuvad samas kohas ja ei kattu päevaku stardi ja finišiga. Nööri- ja tugirajal ei ole stardimaksu ja SI-kaardi eest renditasu ei küsita.

Nööri- ja tugirajad korraldab SRD SK.

TILLURADA ja LASTEHOID: Lastehoiu juures olev Tillurada on ette nähtud eelkõige 2..6 aastastele väikelastele. Tillurada on mõnesajameetrine lindiga tähistatud rada, millel asuvais kontrollpunktides tuleb väikestel raja läbijail ära tunda loomi, linde jms ning teha värvipliiatsiga märge. Tilluraja läbimise aega ei mõõdeta.

OMAVASTUTUS: Kõik osalejad vastutavad ise oma tervisliku seisundi ja orienteerumisrajal ettevõetud tegevuse eest. Võimalike õnnetusjuhtumite ja nende tagajärgede eest vastutab ainult osaleja ise. Alaealise osaleja korral vastutab lapsevanem või saatja. Esmaabi kott asub finišitelgis.

PARKIMINE: Pargi oma auto vastavalt parkija juhenditele. Ära tee parklas isetegevust! Isepäi parkides lööd parkimiskorra segi, põhjustad asjatult ummikuid ja võid sattuda parkima alale, millel parkimiseks puudub korraldajal luba. Kui jaksad metsas kontrollpunktide vahel silgata, siis jaksad vajadusel ka parkla kaugemast servast starti minna. Austa korraldajate tööd ja ära hoidu parklatasu tasumast. See raha läheb maavaldajale või parkla niitjale.

MÄRKESÜSTEEM: Neljapäevakul kasutatakse kõikidel radadel (va Tillurajal) märkesüsteemina SportIdent Si-Air. Kasutada saab SI-kaarte versioonidega 5..11 ja SI-AC. Igal osalejal peab olema SI-kaart. Vajadusel saab SI-kaardi rentida müügitelgist. Renditud SI-kaart tuleb tagastada finišitelki. Renditud SI-kaardi kaotamisel tuleb tasuda 35€. SI-kaardiga toimi nii:
•    Stardis, enne rajale minekut tühjenda SI-kaart vastavas SI-jaamas (Nulli)
•    SI-Air kaart tuleb kävitada enne rajale minekut vastavas SI-jaamas (Kontrolli)
•    Võistlusaja käivitamiseks, pane oma SI-kaart stardijaama (Start)
•    Igas kontrollpunktis tee märge kontrollpunkti SI-jaamas. Jälgi, et SI-jaam annaks valgus ja/või helisignaali. Iga osaleja vastutab kontrollpunktis märke tegemise eest ise.
•    Võistlusaeg peatub, kui teed märke Finišijoonel olevas SI-jaamas (Finiš)
•    Finišitelgis loeb finišikohtunik Su SI-kardist tulemused arvutisse ja annab Sulle tulemussedeli.

TULEMUSTE ARVESTAMINE: Otsetulemused on kättesaadavad: ton.ee/live/ Neljapäevaku tulemused pannakse TON’i kodulehele välja sama päeva hilisõhtul. Kõigis osalusklassides (va OMARADA, NR ja TR) peetakse Neljapäevakute koondarvestust. Koondarvestuse punkte saavad igal neljapäevakul osalusklassi 40 parimat järgmiselt: 1. koht - 50 punkti, 2. koht - 45 punkti, 3. koht - 41 punkti, 4. koht - 38 punkti, 5. koht - 36 punkti, 6. koht - 35 punkti, ....., 40. koht - 1 punkt. Koondarvestusse läheb igal osalejal hooaja 14 parimat tulemust. Osalusklasside 3 paremat autasustatakse medaliga. Osaleja võib erinevatel päevakutel osaleda ja ka auhinna saada mitmes osalusklassis. Usinuse sarjas saavad medali kõik osalejad, kes on osalenud vähemalt 23 korda.

Võistlusreeglid: Orienteerumisneljapäevakutel kehtivad EOL Võistlusreeglid. 

Peakorraldaja: Mait Tõnisson mait.tonisson@outlook.com 513 8911

Ajavõtt ja tulemused: Triina-Britt Preden triina@gt.ee 501 2953
Klubijuht: Mati Poom mati.poom1@gmail.com 507 4686